[close]

13 June 2011

al-kisah di tempat kerja

aku tak kerja di al-ikhsan sebab kerja yang kurang mencabar jadi aku pilih untuk kerja dia kedai makanan segera tapi bukan maggi mahupun mi sedaap, aku kerja di restoran fast food. kisahnya baru dalam 2 minggu kerja aku dah trace ada konflik dalam kalangan pekerja kat situ. ada pulak puak2, tapi underground la, bukan diorang tubuhkan kumpulan kugiran, diorang senyap2 create puak utk jatuhkan orang lain, dan baru-baru ni seorang supervisor dah resign, aku tak pasti kes nya tapi yang aku tau benda ni jadi punca sifat nak jatuhkan orang lain la. tapi itu semua MELAYU tau, bagi aku itu memalukan. aku kerja cuma nak enjoy, kumpul duit 2-3 ratuss sebulan je, di samping memenuhkan masa terbuang cuti semester kali ni. jadi aku harap, kalau korang nak kerja biar la ikhlas, cari rezeki biar betul2, jangan jadi macam diorang ni, bagi aku diorang ni typical malay lah, ye dak?

No comments: