[close]

01 August 2011

rare ke tak rare mak aku

Di pagi pertama  bersahur, aku senang bangun seperti selalu. Masa duduk kat meja aku perhati je adik aku, siap bawak bantal busuk padahal dah darjah satu. Muka semua macam tak puas hati pasal mengantuk kot. Yang adik aku darjah satu tu siap tersengguk-sengguk, aku nak gelak tapi tahan sebab nak kekalkan title macho yang aku ada, kalau gelak benda macam tu hilang la macho, ye dak? Masa tengah makan pon semua diam, tiba-tiba mak aku bersuara, 'Siapa tambah nasi mak bagi upah dua ringgit!' katanya. Adik aku yang tadi tersengguk-sengguk, makan macam nak taknak, tiba-tiba bersuara kuat, makan pon laju. Penangan dek offer mak aku yang agak rare. Selalu orang bagi upah kalau puasa penuh, aku rasa mak aku memang pandai bagi reverse encouragement la. Rare dan hebat! Penyudahnya adik aku yang nampak excited dengan dua ringgit tadi, makan nasi pon tak habis. Cehh.

No comments: